Tuesday 9 August 2011

Ddeokbokgi~

Assalamualaikum, hye, annyeong..

Daripada artis, lagu, fesyen, negara, sampai makanan Koera pun aku nak cube.. selame ni x penah pun nak rase mane2 makanan tradisi Korea.. yela, brape orang je la kawan aku yang minat Kpop nih.. bile dah ade Facebook, Twitter, makin ramai la kawan2 yang aku kenal hanye disebabkan minat yang same.. lagi2 skang Malaysia semakin menjadi negara persinggahan artis2 Korea tuk wat konsert.. mule2 aku cam malu gak nk ngaku yang aku salah sorang ELF, CASSIOPEIA, B2UTY, HOTTEST, etc.. tapi skang dengan status tu aku bangge sangat.. coz HALLYU WAVE is around the world.. kalo x, xkan orang Paris boleh je nyanyi lagu Korea.. meremang bulu roma tengok diorang mase SMTOWN kat Paris.. ingatkn Korean fans yang akan ramai.. rupenye memang local fans de gak.. whhooooaa... best~

tapi, sebenarnye, aku nak citer yang aku dah makan salah satu makanan Korea.. tp terpanjang  lak intro.. hahah... mianhe.. ^^
Ddoekbokgi @ Tteokbokki ni aku makan kat Taste of Asia, Time Square.. membe yang minat Kpop jugakla yang introduce kat aku.. die ajak aku kuar pn se mate2 nak gi makan jek.. memang la orang denga, cam tak berbaloi jek, dahla kne nek train, bas, monorail.. tp pecaye la, aku makan tengah hari, sampe malam aku kenyang, Seriously, aku tak tipu, cz aku ni jenis kuat makan gak, malam mesti makan.. tapi, nope.. aku kenyang satu hari.. hahah.. bile sampe nak order ddeokbokgi ni, aku takut la jugak x selera plak nk makan, tapi rupenye ni la makanan yang aku nak sangat try.. selame ni tengok je kat tv.. cam best je orang Korea ni makan bende nih.. aku cume tau name die, RICE CAKE.. tapi skang dah tau, so, leh la berlagak ckit [ckit je la]..hehehe..

Tteokbokki
ddoekbokgi ni makan sekali ngn sup, kimchi[hehehe.. wajib de k..] n kentang kot.. memang sedap dan yang paling penting PEDAS!!!~ heheh.. xde la rase plain sangat kn.. 
Credit to her, she's the one introduce me to this food.. ^^

Amy Aqila





That's all for this entry, huh.. it's been a long time i want to post it.. Thanx a lot to spent your precious time to read and walk into my blog.. Kamsahamnida.. 
Annyeong.. 

0 comments:

Post a Comment